Integritetspolicy

Senast uppdaterad: 8 januari 2025

Denna integritetspolicy beskriver hur Fjälvänner (webbplatsen, vi, oss eller vår) samlar in, använder och delar dina personuppgifter vid dina besök, när du använder våra tjänster eller köper från fjallvanner.se(webbplatsen) eller på annat sätt kommunicerar med oss angående webbplatsen (tillsammans kallade tjänsterna). Användningen av du/dina (mfl.) i den här integritetspolicyn avser dig som användare av tjänsterna, oavsett om du är kund, webbplatsbesökare eller annan person som vi har samlat in uppgifter om enligt denna integritetspolicy.

Vi rekommenderar att du läser denna integritetspolicy noggrant.

Ändringar av denna integritetspolicy

Vi kan emellanåt uppdatera denna integritetspolicy, till exempel för att den ska överensstämma med nya rutiner eller på grund av andra driftmässiga, juridiska eller lagstiftningsmässiga skäl. Den reviderade integritetspolicyn kommer att publiceras på webbplatsen, vilket framgår av angivet datum vid “Senast uppdaterad”, samt vidta eventuella andra åtgärder som krävs enligt tillämplig lag.

Hur vi samlar in och använder personuppgifter

För att tillhandahålla tjänsterna samlar vi in dina personuppgifter från en mängd olika källor enligt nedanstående beskrivning. Vilka uppgifter vi samlar in och använder varierar beroende på hur du interagerar med oss.

Utöver de specifika ändamål som anges nedan kan vi använda de uppgifter vi samlat in om dig för att kommunicera med dig, tillhandahålla eller förbättra tjänsterna, uppfylla eventuella tillämpliga lagkrav, genomdriva eventuella tillämpliga användarvillkor för tjänsten samt för att skydda tjänsterna, våra rättigheter samt våra användares och andras rättigheter.

Vilka personuppgifter vi samlar in

Vilka typer av personuppgifter vi samlar in om dig beror på hur du interagerar med vår webbplats och använder våra tjänster. När vi använder termen personuppgifter avser vi information som identifierar dig, rör dig, beskriver dig eller som på något sätt kan kopplas till dig. Avsnitten nedan beskriver de kategorier och specifika typer av personuppgifter vi samlar in.

Uppgifter vi samlar in direkt från dig

Uppgifter som du själv skickar till oss via våra tjänster kan innefatta:

  • Kontaktuppgiftertill exempel ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
  • Beställningsinformation till exempel namn, faktureringsadress, leveransadress, betalningsbekräftelse, e-postadress och telefonnummer.
  • Kontoinformation till exempel användarnamn, lösenord, säkerhetsfrågor och annan information som används för att skydda ditt konto.
  • Information om kundsupport till exempel information du väljer att dela med dig av när du kommunicerar med oss, som när du skickar ett meddelande via tjänsterna.

Vissa funktioner i tjänsterna kan kräva att du direkt ger oss viss information om dig själv. Du kan välja att inte dela med dig sådan information, men det kan i så fall bli omöjligt för dig att använda eller få tillgång till dessa funktioner.

Information vi samlar in om din användning

Vi kan också automatiskt samla in viss information om din interaktion med tjänsterna ("Användningsdata"). För detta ändamål kan vi använda cookies, pixlar och liknande tekniker ("Cookies"). Användningsdata kan innehålla information om hur du kommer åt och använder vår webbplats och ditt konto, inklusive uppgifter om din enhet, webbläsare, nätverksanslutning, IP-adress och annan information om din interaktion med tjänsterna.

Information vi får från tredje part

Vi kan till sist också erhålla information om dig från tredje part, inklusive från leverantörer och tjänsteleverantörer som kan samla in information för vår räkning, till exempel:

  • Företag som stödjer vår webbplats och våra tjänster, till exempel Shopify.
  • Våra betalningsbehandlare som samlar in betalningsinformation (t.ex. uppgifter om bankkonto, kredit- eller betalkort, faktureringsadress) i syfte att behandla din betalning för att kunna distribuera dina beställningar och leverera de produkter eller tjänster som du har efterfrågat, för att kunna fullgöra vårt kontrakt med dig.
  • När du besöker vår webbplats, öppnar eller klickar på e-postmeddelanden som vi skickar till dig eller interagerar med våra tjänster eller annonser kan vi eller tredje part som vi samarbetar med automatiskt samla in viss information med hjälp av onlinespårningstekniker som t.ex. pixlar, webb-beacons, SDK:er, tredjepartsbibliotek och cookies.

All information vi får från tredje part kommer att behandlas i enlighet med denna integritetspolicy. Läs även avsnittet nedan, Tredje parts webbplatser och länkar.

Hur vi använder dina personuppgifter

  • Tillhandahålla produkter och tjänster. Vi använder dina personuppgifter för att tillhandahålla dig tjänsterna för att kunna fullgöra vårt kontrakt med dig, inklusive för att behandla dina betalningar, distribuera dina beställningar, för att skicka meddelanden till dig relaterade till ditt konto, dina inköp, returer, byten eller andra transaktioner, för att skapa, underhålla och på annat sätt hantera ditt konto, för att ordna frakt, underlätta eventuella returer och byten och andra funktioner och funktioner relaterade till ditt konto. Vi kan också förbättra din shoppingupplevelse genom att göra det möjligt för Shopify att matcha ditt konto med andra Shopify-tjänster som du kan välja att använda. I så fall kommer Shopify att behandla dina uppgifter enligt sin integritetspolicy och konsumentskyddspolicy.
  • Marknadsföring och annonsering. Vi kan använda dina personuppgifter för marknadsförings- och reklamändamål, till exempel för att skicka marknadsföring, annonser och reklamkommunikation via e-post, sms eller vanlig post, och för att visa dig annonser för produkter eller tjänster. Detta kan inkludera att använda dina personuppgifter för att på ett bättre sätt kunna skräddarsy tjänsterna och annonseringen på vår webbplats och andra webbplatser. Om du är bosatt i EES är den rättsliga grunden för denna behandling av personuppgifter vårt berättigade intresse av att sälja våra produkter, enligt artikel 6 (1) (f) GDPR.
  • Säkerhet och förebyggande av bedrägerier. Vi använder dina personuppgifter för att identifiera, undersöka eller vidta åtgärder avseende eventuell bedräglig, olaglig eller skadlig aktivitet. Om du väljer att använda tjänsterna och registrera ett konto är du ansvarig för att dina inloggningsuppgifter är säkra. Vi rekommenderar starkt att du inte delar ditt användarnamn, lösenord eller annan åtkomstinformation med någon annan. Om du tror att ditt konto har äventyrats, kontakta oss omedelbart. Om du är bosatt i EES är den rättsliga grunden för denna behandling av personuppgifter vårt berättigade intresse av att hålla vår webbplats säker för såväl dig som andra kunder, enligt artikel 6 (1) (f) GDPR.
  • Kommunicera med dig och förbättra tjänsten. Vi använder dina personuppgifter för att erbjuda dig kundsupport och förbättra våra tjänster. Detta är ett berättigat intresse för oss för att vi ska kunna vara lyhörda för dig, för att tillhandahålla dig effektiva tjänster och för att upprätthålla vår affärsrelation med dig enligt artikel 6 (1) (f) GDPR.

Cookies

Liksom många andra använder vi cookies på vår webbplats. För närmare information om de cookies som vi använder för att driva vår butik med Shopify, gå till https://www.shopify.com/legal/cookies. Vi använder cookies för att driva och förbättra vår webbplats och våra tjänster (inklusive för att spara information om din aktivitet och dina inställningar), för att genomföra analyser och få bättre förståelse för hur användare interagerar med tjänsterna (som berör vårt berättigade intresse att administrera, förbättra och optimera tjänsterna). Vi kan också tillåta att tredje part och tjänsteleverantörer använder cookies på vår webbplats för att på ett bättre sätt kunna skräddarsy tjänsterna, produkterna och reklamen på vår webbplats och andra webbplatser.

Att acceptera cookies automatiskt är standard i de flesta webbläsare, men du kan själv ändra inställningarna i din webbläsare så att cookies tas bort eller avvisas. Tänk på att din upplevelse kan påverkas negativt om du tar bort eller blockerar cookies, och dessutom kan vissa tjänster, till exempel vissa funktioner och allmän funktionalitet, sluta att fungera helt eller delvis. Det kan dessutom vara så att blockering av cookies inte helt förhindrar vår informationsdelning med tredje part, till exempel våra annonspartners.

Hur vi lämnar ut personuppgifter

Under vissa omständigheter kan vi komma att överlämna dina personuppgifter till tredje part i syfte att fullgöra kontrakt, för berättigade ändamål och andra skäl som omfattas av denna integritetspolicy. Några exempel på sådana omständigheter:

  • Uppgifter kan delges leverantörer eller andra tredje parter som utför tjänster för vår räkning (t.ex. IT-förvaltning, betalningshantering, dataanalys, kundsupport, molnlagring, distribution och leverans).
  • Uppgifter kan delges företags- och marknadsföringspartners för att kunna leverera tjänster och reklam till dig. Våra affärs- och marknadsföringspartners kommer att använda dina uppgifter i enlighet med deras sekretessmeddelanden.
  • När du själv begär eller på annat sätt samtycker till att vi överlämnar vissa uppgifter till tredje part, till exempel för att leverera produkter till dig eller när du använder widgetar på sociala medier eller inloggningsbaserade integreringar, kan vi också komma att dela med oss av dina uppgifter.
  • Uppgifter kan delas med våra affiliates eller inom vår koncern som en del av våra berättigade intressen av att bedriva en framgångsrik verksamhet.
  • Uppgifter kan delas i samband med en affärshändelse, till exempel en fusion eller konkurs, i syfte att uppfylla tillämpliga rättsliga skyldigheter (till exempel som svar på förelägganden, beslut om husrannsakan), genomdriva tillämpliga användarvillkor och skydda och ta till vara tjänsterna, våra rättigheter samt våra användares och övriga personers rättigheter.

Vi överlämnar Vi överlämnar personuppgifter ur följande kategorier och känsliga uppgifter om användare för de ändamål som beskrivits ovan i Hur vi samlar in och använder din personliga information och Hur vi lämnar ut personlig information:

Kategori Mottagarkategorier
  • Identifierare som t.ex. grundläggande kontaktuppgifter och viss order- och kontoinformation
  • Kommersiell information som t.ex. information om order, shopping och kundsupport
  • Internet- eller annan liknande nätverksaktivitet, t.ex. användningsdata
  • Geolokaliseringsdata, t.ex. platser som bestäms via en IP-adress eller andra tekniska metoder
  • Leverantörer och tredje parter som utför tjänster för vår räkning (t.ex. internetleverantörer, betalningsprocessorer, distributionspartners, kundsupportpartners och dataanalysleverantörer)
  • Affärs- och marknadföringspartners
  • Affiliate-partner

Vi varken använder eller avslöjar känsliga personuppgifter utan ditt samtycke eller för att kunna dra slutsatser om dig.

Med ditt samtycke delar vi personuppgifter i syfte att genomföra reklam- och marknadsföringsaktiviteter enligt beskrivningen nedan.

Webbplatser och länkar som tillhör tredje part

Vår webbplats kan tillhandahålla länkar till webbplatser eller andra onlineplattformar som drivs av tredje part. Om du följer länkar till webbplatser som inte tillhör våra affiliates eller kontrolleras av oss, bör du läsa deras integritets- och säkerhetspolicyer och övriga regler och villkor. Vi garanterar inte och är inte ansvariga för integriteten eller säkerheten hos sådana webbplatser, inklusive huruvida informationen på dessa webbplatser är korrekt, fullständig och tillförlitlig. Information som du själv tillhandahåller på helt eller delvis allmänt tillgängliga platser, inklusive information som du delar på sociala nätverksplattformar tillhöriga tredje part, kan också ses av andra som använder tjänsterna och/eller de som använder dessa tredjepartsplattformar utan någon begränsning för hur den kan användas av oss eller tredje part. Enbart det faktum att vi inkluderar länkar av detta slag innebär inte att vi stödjer innehållet på sådana plattformar, och heller inte deras ägare eller verksamhet, utöver vad som uttryckligen klargörs i tjänsterna.

Uppgifter rörande barn

Tjänsterna är inte avsedda att användas av barn, och vi samlar inte medvetet in personuppgifter om barn. Om ett barn som du är vårdnadshavare till har överlämnat sina personuppgifter till oss kan du kontakta oss via kontaktuppgifterna nedan för att begära att de raderas.

Fram till det datum då denna integritetspolicy trädde i kraft känner vi inte till att vi har ”delat” eller ”sålt” (enligt de definitioner som används i tillämplig lagstiftning) personuppgifter avseende personer under 16 år.

Säkerhet för och lagring av dina uppgifter

Observera att inga säkerhetsåtgärder är perfekta eller omöjliga att kringgå, och att vi inte kan garantera att säkerheten är perfekt. Eventuell information som du skickar till oss kan dessutom sakna skydd under överföringen. Vi rekommenderar att du inte använder osäkra metoder för att skicka känslig eller konfidentiell information till oss.

Hur länge vi behåller dina personuppgifter beror på olika faktorer, till exempel om vi behöver dem för att hantera ditt konto, tillhandahålla tjänsterna, fullgöra rättsliga skyldigheter, lösa tvister eller genomdriva andra tillämpliga kontrakt och policyer.

Dina rättigheter

Beroende på var du bor kan du ha vissa eller samtliga rättigheter nedan gällande dina personuppgifter. Dessa rättigheter är dock inte absoluta, utan det är möjligt att de endast gäller under vissa omständigheter, och lagen medger att vi då kan neka din begäran.

  • Rätt till tillgång/kännedom: Du kan ha rätt att begära tillgång till de personuppgifter som vi har om dig, inklusive information om hur vi använder och delar din information.
  • Rätt till radering: Du kan ha rätt att begära att vi raderar de personuppgifter vi innehar.
  • Rätt till korrigering: Du kan ha rätt att begära att vi korrigerar de personuppgifter vi innehar om de är felaktiga.
  • Rätt till portabilitet: Du kan under vissa omständigheter och med vissa undantag ha rätt att erhålla en kopia av de personuppgifter vi har om dig och att begära att vi överför dem till en tredje part.
  • Rätt att välja bort försäljning, delning eller riktad annonsering: Du kan ha rätt att instruera oss att inte ”sälja” eller ”dela” dina personuppgifter eller att ange att dina personuppgifter inte får användas för ändamål som anses vara ”riktad reklam”, enligt definitionen i tillämpliga integritetslagar. Om du besöker vår webbplats med GPC-signalen aktiverad (beroende på var du befinner dig) kommer vi automatiskt att tolka detta som en begäran om att neka “försäljning” eller “delning” av uppgifter för den enhet och webbläsare du använder för att besöka webbplatsen.
  • Begränsa behandling: Du kan ha rätt att begära att vi inte längre behandlar dina personuppgifter eller begränsar vår behandling av dem.
  • Återkalla samtycke: I de fall då vi förlitar oss på samtycke för att kunna behandla dina personuppgifter kan du ha rätt att återkalla ditt samtycke.
  • Överklagande: Om vi avslår din begäran kan du ha rätt att överklaga vårt beslut. Du kan göra det genom att svara på vårt meddelande om avslag.
  • Hantera kommunikationsinställningar: Vi kan skicka e-post med reklam till dig, och du kan välja att inte längre få sådan e-post genom att använda funktionen för att avsluta prenumerationen som finns i alla våra meddelanden till dig. Om du väljer att inte längre ta emot sådan e-post kan vi ändå skicka meddelanden till dig som inte innehåller reklam, till exempel information om ditt konto eller dina beställningar.

Du kan utöva dessa rättigheter där så anges på vår webbplats eller genom att kontakta oss via nedanstående kontaktuppgifter.

Din status hos oss påverkas inte av att du utövar dina rättigheter. Vi kan behöva samla in information från dig för att verifiera din identitet, till exempel din e-postadress eller kontoinformation, innan vi ger ett väl underbyggt svar på din begäran. Enligt tillämplig lagstiftning kan du utnämna en företrädare som kan framställa begäranden för din räkning för att utöva dina rättigheter. Innan vi godtar en sådan begäran från en representant måste denna representant förete bevis för att du har godkänt att de agerar för din räkning, och du kan också personligen behöva verifiera din identitet för oss. Vi kommer att besvara din begäran inom den tid som tillämplig lagstiftning specificerar.

Klagomål

Om du har klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter, kontakta oss med hjälp av kontaktuppgifterna nedan. Om du inte är nöjd med hur vi handlagt ditt klagomål kan du, beroende på var du bor, ha rätt att överklaga vårt beslut genom att kontakta oss med hjälp av kontaktuppgifterna nedan. Du kan också välja att skicka ditt klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Inom EES kan du hitta en lista över ansvariga dataskyddstillsynsmyndigheter här.

Internationella användare

Observera att vi kan komma att överföra, lagra och behandla dina personuppgifter utanför det land där du bor. Dina personuppgifter behandlas också av personal och externa tjänsteleverantörer (tredje part) och partners i dessa länder.

Om vi överför dina personuppgifter ut ur Europa kommer vi att förlita oss på erkända överföringsmekanismer, till exempel Europeiska kommissionens standardavtalsklausuler, eller likvärdiga avtal från relevant behörig myndighet i Storbritannien (beroende på vad som är relevant) såvida inte dataöverföringen sker till ett land som bedömts säkerställer en adekvat skyddsnivå.

Kontakta

Om du har frågor om våra integritetsrutiner eller denna integritetspolicy, eller om du vill utöva några av dina rättigheter, ring eller skicka e-post till oss på service@fjalvanner.se

När det gäller tillämplig dataskyddslagstiftning, och om inget annat uttryckligen anges, är vi personuppgiftsansvarig för dina personuppgifter.

 

Général

Mes données clients sont-elles sécurisées ?

Toutes les données sur notre site web sont absolument sécurisées grâce au cryptage SSL. Nous traitons toutes les données avec le plus grand soin et les transmettons en conformité avec les réglementations sur la protection des données à nos prestataires de services de paiement.

Ma commande ne passe pas. Quel pourrait être le problème et que puis-je faire ?

Si vous n'êtes pas en mesure de finaliser votre commande, cela peut être dû à l'une des raisons suivantes:

  • Essayez d'ouvrir un autre navigateur web (Safari, Chrome, etc.) et tentez à nouveau le processus. Nous vous recommandons également de vider vos cookies et votre cache.
  • Assurez-vous que tous les champs de contact dans le processus de commande sont complètement remplis.
  • Si votre paiement est toujours refusé, vous pouvez choisir un autre mode de paiement.
  • Vous pouvez également nous contacter par e-mail. Notre équipe de support client se fera un plaisir de vous aider.

Puis-je également faire des achats dans des magasins physiques avec vous ?

Pour offrir nos produits à tout le monde à des prix relativement abordables, nous ne pouvons actuellement les vendre que via notre boutique en ligne officielle.

Nous serions ravis de vous tenir informé des dernières nouvelles via notre newsletter.

Pour le moment, nous nous abstenons d'options de shopping local, car l'utilisation de magasins locaux peut s'avérer coûteuse.

J'ai reçu un article incorrect ou défectueux. Que dois-je faire maintenant ?

Si vous avez reçu un article incorrect, nous nous excusons pour ce désagrément.

Veuillez nous envoyer une photo (par exemple, une étiquette de taille) qui montre clairement que le produit est incorrect.

Dès que nous recevrons la photo, notre équipe de service client vous enverra le bon article ou un remplacement dans les plus brefs délais.

Service Client

Comment puis-je vous contacter de la manière la plus rapide et efficace ?

La meilleure façon de contacter notre service client est par e-mail.

J'ai déjà envoyé un e-mail—quand puis-je m'attendre à une réponse ?

Notre service client répond généralement dans un délai de 24 heures.

Si vous attendez une réponse depuis plus de 24 heures, nous vous prions de ne pas nous écrire à nouveau.

L'envoi de plusieurs e-mails fera remonter votre demande à la fin de la file d'attente à chaque fois, ce qui prolongera considérablement le délai de réponse.

Notre équipe de service client travaille toujours dur et répondra dès que possible. Merci de votre compréhension !

Est-ce que je recevrai une réponse plus rapide si j'envoie plusieurs e-mails ?

Veuillez ne pas envoyer plusieurs e-mails. Cela fera remonter votre e-mail à la fin de la file d'attente, ce qui prolongera considérablement votre délai d'attente.

Notre équipe de service client travaille dur et vous répondra dès que possible.

Je ne vois pas de réponse dans ma boîte de réception—que dois-je faire maintenant ?

Si vous n'avez pas reçu de réponse dans les quelques jours, veuillez suivre ces étapes:

  • Vérifiez votre dossier de spam. Dans certains cas, les e-mails peuvent se retrouver dans votre dossier de spam.
  • Si vous n'avez toujours pas reçu de réponse dans votre dossier de spam, veuillez faire preuve d'un peu plus de patience.
  • Ne pas envoyer plusieurs e-mails, car cela déplacera votre demande à la fin de la file d'attente et prolongera votre délai de réponse.

Comment puis-je m'abonner à votre newsletter ? Quels avantages en tirerai-je ?

Vous pouvez facilement vous abonner à notre newsletter en entrant votre adresse e-mail.

Quels sont les avantages ?

Vous recevrez toutes les offres exclusives, promotions et actualités directement par e-mail, vous serez donc le premier au courant. Nous vous tiendrons également informé des aventures de notre équipe Montlibre.

Il y aura forcément quelque chose d'excitant ! Rassurez-vous, nous n'envoyons pas de spam.

Livraison et expédition

Vais-je recevoir une confirmation pour ma commande ?

Bien sûr ! Après avoir complété votre commande, vous recevrez un e-mail avec la confirmation de votre commande.

Si vous ne le voyez pas dans votre boîte de réception, veuillez vérifier votre dossier de spam.

Il se peut que vous n'ayez pas reçu la confirmation de commande parce que vous avez accidentellement saisi une adresse e-mail incorrecte lors du processus de commande.

Dans ce cas, veuillez contacter notre service client par e-mail. Nous mettrons à jour votre adresse e-mail et enverrons un autre e-mail de confirmation à la bonne adresse.

Je n'ai pas reçu d'e-mail de confirmation de commande/de confirmation d'expédition-que dois-je faire maintenant ?

Si vous n'avez pas reçu de confirmation de commande et/ou de confirmation d'expédition de notre part, il est probable que vous nous ayez fourni une adresse e-mail incorrecte lors du processus de commande. Nous envoyons toujours des mises à jour concernant votre commande à l'adresse e-mail que vous avez fournie. Dans ce cas, nous vous prions de bien vouloir contacter notre service client par e-mail. Nous serons ravis de mettre à jour votre adresse e-mail et de renvoyer votre confirmation de commande et/ou d'expédition à la bonne adresse e-mail.

J'ai saisi la mauvaise adresse ou des informations clients incorrectes lors de la passation de ma commande-cela peut-il être corrigé par la suite ?

Veuillez nous contacter immédiatement par e-mail (service@montlibre.fr) et fournissez-nous la bonne adresse de livraison ou les informations clients correctes. Les informations clients, telles que l'adresse e-mail ou le numéro de téléphone, peuvent être modifiées à tout moment.

Merci de nous informer de tout changement dès que possible. Avoir la bonne adresse de livraison est crucial pour garantir une livraison rapide par nos partenaires d'expédition. Par conséquent, il est extrêmement important que nous recevions votre adresse de livraison exacte et complète afin de pouvoir la transmettre rapidement à nos partenaires d'expédition.

Cependant, les modifications ne peuvent pas être effectuées après l'envoi de la commande, car les informations d'expédition sont transmises au partenaire d'expédition et ne peuvent plus être modifiées par la suite.

Nous vous recommandons fortement de vérifier toutes les informations et les détails d'adresse avant de finaliser votre commande pour éviter des retards ou des problèmes de livraison.

Je ne serai pas chez moi le jour de la livraison prévue. Est-ce un problème ?

Non, cela ne pose absolument aucun problème. Selon le service de livraison, vous pouvez indiquer via l'e-mail de notification de livraison que vous souhaitez recevoir la livraison un autre jour ou donner une autorisation de livraison (si aucune n'est déjà en place).

Alternativement, vous pouvez également récupérer l'article à un lieu de livraison désigné par le service de livraison (si vous n'êtes pas chez vous au moment de la livraison). Le livreur vous informera par un avis dans votre boîte aux lettres ou par e-mail que l'article a été laissé au lieu de livraison. Veuillez vous assurer de le récupérer dans le délai imparti.

Vais-je recevoir des e-mails de Laposte avec des informations de livraison ?

Bien sûr, vous recevrez des mises à jour de livraison de chaque service de livraison, à condition que vous nous ayez fourni les bonnes informations de contact. Nous vous recommandons fortement de répondre à tous les e-mails concernant la livraison, les notifications de livraison ou les retraits de colis à la boutique du livreur (surtout si vous n'êtes pas chez vous au moment de la livraison).

Nous ne sommes pas responsables des commandes perdues ou non récupérées (ou récupérées trop tard) dans les boutiques de colis pour les clients ayant fourni des informations d'adresse incorrectes, qui n'étaient pas présents au moment de la livraison, ou qui n'ont pas répondu aux e-mails concernant le retrait à temps par le service de livraison.

Quels sont les frais de livraison ?

Nous offrons à tous nos clients en Allemagne la livraison gratuite sans valeur de commande minimale.

D'où mon colis sera-t-il expédié ?

L'origine de votre colis dépend de la disponibilité locale actuelle des articles que vous avez commandés. Une fois votre commande terminée, elle est automatiquement transférée à notre entrepôt.

Votre commande sera principalement expédiée depuis notre entrepôt principal en Suisse. Si la demande est élevée et que le produit que vous souhaitez n'est pas disponible dans notre entrepôt principal au moment de votre commande, votre produit sera expédié directement depuis notre entrepôt central pour éviter les retards et garantir que votre colis soit livré le plus rapidement possible.

Puis-je suivre ma commande pendant son acheminement ?

Bien sûr ! Le numéro de suivi attribué à votre commande sera fourni dans votre e-mail de confirmation d'expédition. Avec ce numéro de suivi, vous pouvez facilement suivre votre colis à tout moment.

Important : Après l'expédition, il faut généralement 1 à 2 jours ouvrables pour que les informations de suivi deviennent disponibles. Si votre numéro de suivi ne fonctionne pas immédiatement, veuillez vérifier à nouveau dans quelques jours.

Combien de temps prend la livraison chez moi ?

Les délais de livraison varient en fonction de la destination de livraison et du lieu d'expédition. Une fois votre commande terminée, les marchandises sont remises directement à notre équipe logistique.

En fonction de la taille et du type d'articles que vous avez commandés, la préparation et le traitement de votre commande prennent 1 à 2 jours ouvrables. Nous vérifions soigneusement la qualité de votre commande, apportons les ajustements nécessaires, emballons le produit et le remettons à nos partenaires de livraison.

Délais d'expédition depuis notre centre de distribution international jusqu'à la destination de livraison :

- France : 5 à 10 jours ouvrables
- Belgique : 5 à 10 jours ouvrables

Veuillez noter que tous les délais d'expédition n'incluent pas les droits de douane ou les retards. Les délais de livraison peuvent être plus courts ou légèrement plus longs en fonction du volume des commandes et des promotions saisonnières telles que la Black Week, le Black Friday et Noël. Merci de votre patience pendant les périodes de forte demande.

Vers quels pays expédiez-vous vos marchandises ?

Nous expédions nos produits dans le monde entier et offrons la livraison gratuite sans valeur de commande minimale pour la France.

Échanges et Retours

Comment puis-je retourner ma commande ?

Si vous n'êtes pas satisfait, vous pouvez retourner votre commande ou une partie de celle-ci. Veuillez noter que nous ne pouvons accepter et rembourser que les articles qui sont inutilisés, propres, sans odeur et dans leur état d'origine. Les articles sales ou usés ne sont pas aptes à la revente et ne seront pas remboursés. Merci pour votre compréhension.

Si vous souhaitez retourner un article, veuillez nous contacter par e-mail. Des informations supplémentaires vous seront envoyées dès que possible par e-mail.

Lors du retour d'un article, veuillez vous assurer d'inclure le bon de retour qui vous sera envoyé par e-mail. Cela aide à accélérer le processus de retour et garantit que les retours peuvent être associés aux commandes dans notre système.

Quels sont les frais associés à un retour ?

Malheureusement, en tant que startup, nous ne sommes actuellement pas en mesure de couvrir l'intégralité des frais de retour. De plus, pour des raisons environnementales, nous souhaitons réduire le nombre de trajets de livraison et minimiser les retours. Merci de votre coopération.

Avez-vous un entrepôt de retours régional ?

Notre entrepôt central est situé en Chine. La plupart de nos commandes sont expédiées depuis là-bas. Les retours y sont également réceptionnés et traités.

Combien de temps puis-je utiliser mon crédit reçu ?

Les crédits n'expirent pas et peuvent être échangés à tout moment.

Combien de temps ai-je pour retourner ma commande ?

Vous devez retourner vos marchandises au plus tard 30 jours après les avoir reçues. Veuillez toujours utiliser l'adresse de retour que nous fournissons ! Si le retour est envoyé à une adresse d'entrepôt incorrecte, nous ne pourrons pas le traiter et aucun remboursement ne pourra être émis.

Paiement

Quels moyens de paiement proposez-vous ?

Nous proposons les moyens de paiement suivants :

- PayPal
- Facture Klarna
- Virement instantané via Klarna
- Carte de crédit
- Achat en plusieurs fois via Klarna

Proposez-vous un paiement par facture ? Est-il possible de payer uniquement après avoir reçu ma commande ?

Vous pouvez facilement régler votre facture après avoir reçu vos marchandises en sélectionnant « Facture Klarna » comme méthode de paiement lors du passage à la caisse. Bien sûr, il n'y a aucun coût supplémentaire. Il est important pour nous que nos clients soient satisfaits de nos produits après les avoir reçus.

J'ai oublié d'entrer mon code de réduction lors du processus de commande. Peut-il encore être utilisé après avoir complété la commande ?

Une fois votre commande complétée, nous ne pouvons malheureusement plus apporter de modifications ni appliquer de réductions pour des raisons comptables. Par la suite, seule l'adresse de livraison peut être modifiée avant la livraison. Si un code de réduction est valide pendant une période prolongée, vous pouvez l'utiliser lors de votre prochaine commande et l'entrer lors du passage à la caisse.

J'ai reçu ma facture Klarna, mais ma commande n'est pas encore arrivée. Que puis-je faire ?

Si votre facture Klarna est échue et que vous n'avez pas encore reçu vos marchandises, vous pouvez vérifier le statut de votre commande dans vos informations de suivi. Si la commande est déjà en route vers vous, nous vous recommandons de payer la facture. Ainsi, vous n'encourrez aucun coût supplémentaire de la part de Klarna. Alternativement, vous pouvez reporter la date de la facture directement dans votre application Klarna.