Frågor & Svar
General
Är min kunddata säker?
Är min kunddata säker?
All data på vår webbplats är helt säkrad tack vare SSL-kryptering. Vi hanterar all data med stor omsorg och överför den i enlighet med dataskyddsförordningar till våra betalningstjänstleverantörer.
Min beställning går inte igenom. Vad kan problemet vara, och vad kan jag göra?
Min beställning går inte igenom. Vad kan problemet vara, och vad kan jag göra?
Om du inte kan slutföra din beställning kan det bero på någon av följande orsaker:
- Försök att öppna en annan webbläsare (Safari, Chrome, etc.) och försök igen.
- Vi rekommenderar också att du rensar dina cookies och din cache.
- Se till att alla fält på beställningssidan är ifyllda.
- Om din betalning inte går igenom kan du testa att välja en annan betalningsmetod.
- Du kan även kontakta oss via e-post. Vårt kundsupportteam hjälper dig mer än gärna!
Har ni en fysisk butik?
Har ni en fysisk butik?
För att kunna erbjuda våra produkter till relativt överkomliga priser kan vi för närvarande endast sälja dem via vår officiella webb-butik. För tillfället avstår vi från fysiska butiker, då användning av fysiska butiker kan bli ganska kostsamt. Vi håller dig gärna uppdaterad med de senaste nyheterna via vårt nyhetsbrev.
Jag har fått fel eller en defekt vara. Vad kan jag göra nu?
Jag har fått fel eller en defekt vara. Vad kan jag göra nu?
Om du har fått fel vara ber vi om ursäkt för besväret. Vänligen skicka oss ett foto som tydligt visar att produkten är felaktig. När vi har mottagit bilden kommer vårt kundserviceteam att skicka dig rätt vara eller en ersättningsvara så snart som möjligt.
Kundtjänst
Vilket är det snabbaste och mest effektiva sättet att kontakta er?
Vilket är det snabbaste och mest effektiva sättet att kontakta er?
Det bästa sättet att kontakta oss på är via e-post.
Jag har redan skickat ett mejl, när kan jag förvänta mig ett svar?
Jag har redan skickat ett mejl, när kan jag förvänta mig ett svar?
Vår kundtjänst svarar vanligtvis inom 24-timmar. Har du väntat längre än 24 timmar på svar? Vänligen avstå från att skicka fler mejl eftersom det gör att din förfrågan flyttas längst bak i kön vilket förlänger svarstiden avsevärt. Vårt kundserviceteam arbetar hårt för att svara så snabbt som möjligt. Tack för din förståelse!
Får jag ett snabbare svar om jag skickar flera mejl?
Får jag ett snabbare svar om jag skickar flera mejl?
Vänligen avstå från att skicka fler mejl eftersom det gör att din förfrågan flyttas längst bak i kön vilket förlänger svarstiden avsevärt. Vårt kundserviceteam arbetar hårt för att svara så snabbt som möjligt.
Jag ser inget svar i min inkorg—vad kan jag göra nu?
Jag ser inget svar i min inkorg—vad kan jag göra nu?
Om du inte har motagit ett svar inom några dagar, vänligen följ dessa steg:
- Kontrollera din e-post för skräppost. Ibland kan mejl hamna i skräppostmappen.
- Om du fortfarande inte har fått ett svar i skräppostmappen, var vänlig ha lite tålamod en stund till.
- Skicka inte flera mejl, eftersom detta flyttar din förfrågan längst bak i kön och förlänger svarstiden.
Hur kan jag anmäla mig till ert nyhetsbrev? Vilka fördelar får jag?
Hur kan jag anmäla mig till ert nyhetsbrev? Vilka fördelar får jag?
Du kan enkelt anmäla dig till vårt nyhetsbrev genom att ange din e-postadress.
Vilka fördelar får du?
Du kommer att få alla exklusiva erbjudanden, kampanjer och nyheter direkt till din inkorg, du blir på så sätt först till kvarn för alla erbjudanden. Vi håller dig också uppdaterad kring äventyren ifrån vårt Fjällvänner-team med garanterad spänning och massa äventyr! Sist men inte mist, kan du känna dig trygg i att vi inte skickar skräppost.
Leverans och kostnad
Kommer jag att få en bekräftelse på min beställning?
Kommer jag att få en bekräftelse på min beställning?
Naturligtvis! Efter att du har slutfört din beställning kommer du att få ett mejl med din orderbekräftelse.
Om du inte ser det i din inkorg, vänligen kontrollera din skräppostmapp.
Det kan hända att du inte har fått orderbekräftelsen eftersom du av misstag angav en felaktig e-postadress under beställningsprocessen. I så fall, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post.
Vi kommer att uppdatera din e-postadress och skicka en ny bekräftelse till den korrekta adressen.
Jag har inte fått något mejl med en orderbekräftelse/fraktbekräftelse—vad kan jag göra nu?
Jag har inte fått något mejl med en orderbekräftelse/fraktbekräftelse—vad kan jag göra nu?
Det kan hända att du inte har fått orderbekräftelsen eftersom du av misstag angav en felaktig e-postadress under beställningsprocessen. I så fall, vänligen kontakta vår kundsupport via e-post. Vi kommer att uppdatera din e-postadress och skicka en ny bekräftelse till den korrekta adressen.
Jag angav fel adress eller felaktig kundinformation när jag la min beställning—kan detta korrigeras i efterhand?
Jag angav fel adress eller felaktig kundinformation när jag la min beställning—kan detta korrigeras i efterhand?
Vänligen kontakta oss omedelbart via e-post (service@fjallvanner.se) och ge oss den korrekta leveransadressen eller kundinformationen. Kundinformation som e-postadress eller telefonnummer kan ändras när som helst.
Vänligen informera oss om eventuella ändringar så snart som möjligt. En korrekt leveransadress är avgörande för att säkerställa en snabb leverans från våra transportörer. Det är därför extremt viktigt att vi får din korrekta och fullständiga leveransadress så att vi kan vidarebefordra den till våra fraktpartners i tid.
Ändringar kan dock inte göras efter att försändelsen har skickats, eftersom fraktinformationen överförs till transportören och kan inte ändras därefter. Vi rekommenderar att du kontrollerar all information och adressuppgifter innan du slutför din beställning för att undvika förseningar eller problem med leveransen.
Jag kommer inte att vara hemma på leveransdagen. Är det ett problem?
Jag kommer inte att vara hemma på leveransdagen. Är det ett problem?
Nej, det är helt okej. beroende på leveransfirma, kan du ange om du vill ta emot leveransen en annan dag eller ange en leverans autorisering.
Alternativt kan du också hämta varan på ett angivet serviceställe som fraktföretaget anger (om du inte är hemma vid leveranstillfället). De informerar dig via en avisering i din brevlåda eller via e-post när varan har lämnats på servicestället. Vänligen se till att hämta den inom den angivna tidsramen, därefter skickas den tillbaka till oss.
Kommer jag att få e-post från med leveransinformation?
Kommer jag att få e-post från med leveransinformation?
Naturligtvis kommer du att få leveransuppdateringar, förutsatt att du har lämnat oss korrekt kontaktinformation. Vi rekommenderar att du läser alla e-postmeddelanden ifrån oss, transportören ifråga eller servicestället (särskilt om du inte är hemma vid leveranstillfället). Vi kan tyvärr inte ta ansvar för beställningar som ej hämtats upp, hämtats upp för sent, förlorats, blivit levererade till fel address eller inte hämtats upp i tid.
Hur mycket kostar frakten?
Hur mycket kostar frakten?
Vi erbjuder alla våra kunder i Sverige fri frakt utan något minimiorderbelopp.
Varifrån packas och skickas min beställning?
Varifrån packas och skickas min beställning?
Varifrån din beställning skickas beror på den lokala tillgången vid beställningstillfället. När din beställning är slutförd vidarebefordras den automatiskt till vårt lager som avgör vad som finns lokalt och vad som behöver importeras.
Din beställning kommer främst att skickas från vårt huvudlager i Tyskland. Om efterfrågan är hög och den produkt du vill ha inte finns tillgänglig vid vårt huvudlager kommer din produkt att skickas direkt från vårt centrallager för att undvika förseningar och säkerställa att ditt paket levereras så snabbt som möjligt.
Kan jag spåra min leverans?
Kan jag spåra min leverans?
Naturligtvis! Det spårningsnummer som tilldelas din beställning kommer att anges i din leveransbekräftelse via e-post. Med det spårningsnummret kan du enkelt spåra ditt paket när som helst.
Viktigt: Efter att paketet har skickats tar det vanligtvis 1–2 arbetsdagar innan spårningsinformationen blir tillgänglig. Om ditt spårningsnummer inte fungerar direkt, vänta några dagar tills det har uppdaterats.
Hur lång är leveranstiden?
Hur lång är leveranstiden?
Leveranstider varierar beroende på frakt och leveransdestination. När din beställning är slutförd överlämnas varorna direkt till vårt logistikteam.
Beroende på storleken och typen av de artiklar du har beställt tar förberedelsen och behandlingen av din beställning 1–2 arbetsdagar. Vi kontrollerar noggrant kvaliteten på din beställning, gör nödvändiga justeringar, förpackar produkten och överlämnar den till våra transportörer.
Fraktider från vårt internationella distributionscenter till leveransplatsen:
Sverige: 5–10 arbetsdagar
Observera att våra fraktider inte inkluderar tullavgifter eller förseningar. Leveranstiden kan vara kortare eller något längre beroende på beställningsvolym och säsongsbetonade kampanjer som Black Week, Black Friday och jul. Tack för att du behåller ditt tålamod under dessa perioder med hög efterfrågan.
Vilka länder levererar ni till?
Vilka länder levererar ni till?
Vi skickar våra produkter över hela världen och erbjuder fri frakt utan minimiorderbelopp till Sverige.
Retur & Byte
Hur kan jag returnera min beställning?
Hur kan jag returnera min beställning?
Om du inte är nöjd kan du returnera din beställning eller delar av den. Vänligen notera att vi endast kan acceptera och återbetala varor som är oanvända, rena, odörfria och i sitt originalskick. Smutsiga eller använda varor är inte lämpliga för återförsäljning och kommer inte att återbetalas. Tack för din förståelse.
Om du vill returnera en vara, vänligen kontakta oss via e-post så svarar vi dig med mer information så snart vi kan.
När du returnerar en vara, var noga med att inkludera retursedeln som kommer att skickas till dig via e-post. Detta hjälper till att påskynda returprocessen och säkerställer att returer kan matchas med beställningarna i vårt system.
Vad kostar en retur?
Vad kostar en retur?
Tyvärr har vi som nystartat företag för närvarande inte möjlighet att täcka hela kostnaden för returen.
Dessutom vill vi av miljöskäl minska antalet leveransvägar och minimera antalet returer. Vi hoppas att våra kunder förstår och samtycker.
Har ni en returadress i Sverige?
Har ni en returadress i Sverige?
Vårt centrallager ligger i Kina. Större delen av våra beställningar skickas därifrån.
Returer tas emot och hanteras där.
Hur länge kan jag utnyttja min mottagna kredit?
Hur länge kan jag utnyttja min mottagna kredit?
Krediter har inget utgångsdatum och kan utnyttjas när som helst.
Hur länge har jag på mig att returnera min beställning?
Hur länge har jag på mig att returnera min beställning?
Du måste returnera dina varor senast 30 dagar efter att du har mottagit dem. Vänligen använd alltid den retursedel vi tillhandahåller. Om returen skickas till en felaktig returadress kan vi inte behandla den, och ingen återbetalning kan utfärdas.
Betalning
Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?
Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?
Vi erbjuder följande betalningsmetoder:
- PayPal
- Klarna Faktura
- Direktöverföring via Klarna
- Kortbetalning
- Delbetalning via Klarna
Erbjuder ni betalning via faktura? Är det möjligt att betala efter leverans av min beställning?
Erbjuder ni betalning via faktura? Är det möjligt att betala efter leverans av min beställning?
Du kan enkelt betala din faktura efter att du har mottagit dina varor genom att välja "Klarna Faktura" som betalningsmetod i kassan. Naturligtvis tillkommer inga extra kostnader. Det är viktigt för oss att våra kunder kan ta emot leveransen och är nöjda och känner sig säkra innan de betalar.
Jag glömde att ange min rabattkod under beställningsprocessen. Kan den fortfarande användas trots att jag har slutfört beställningen?
Jag glömde att ange min rabattkod under beställningsprocessen. Kan den fortfarande användas trots att jag har slutfört beställningen?
Så snart din beställning är slutförd kan vi tyvärr inte göra några ändringar eller tillämpa rabatter av bokföringsskäl. Det enda som kan justeras innan beställningen sänds är leveransadressen. Om en rabattkod är giltig under en längre period kan du använda den på din nästa beställning och ange den i kassan.
Jag har mottagit min Klarna-faktura men min beställning har inte kommit ännu. Vad kan jag göra?
Jag har mottagit min Klarna-faktura men min beställning har inte kommit ännu. Vad kan jag göra?
Om din Klarna-faktura förfaller och du ännu inte har fått dina varor kan du kontrollera statusen för din beställning i din spårningsinformation. Om beställningen redan är på väg till dig rekommenderar vi att du betalar fakturan. På så sätt undviker du extra tilläggsavgifter från Klarna. Alternativt kan du skjuta upp fakturadatumet direkt i din Klarna-app.