Användarvillkor

ÖVERSIKT
Den här webbplatsen drivs av Fjällvänner. Termerna ”vi”, ”oss” och ”vårt” som används på hela webbplatsen avserGipfelfreund Sweden.Gipfelfreund Sweden erbjuder den här webbplatsen, med dess information, verktyg och tjänster som är tillgängliga på webbplatsen för dig, användaren, under förutsättning att du accepterar alla villkor, policyer och meddelanden som anges häri. 

Genom att besöka vår webbplats och/eller köpa något från oss interagerar du med vår ”tjänst” och samtycker till att vara bunden av följande villkor (”användarvillkor”, ”villkor”), samt ytterligare villkor och policyer som hänvisas till häri och/eller tillgängliggörs via hyperlänk. Dessa användarvillkor gäller för alla användare av webbplatsen, inklusive, men inte begränsat till, användare som är webbsurfare, leverantörer, kunder, handlare och/eller bidragsgivare av innehåll.

Läs de här användarvillkoren noggrant innan du öppnar eller använder vår webbplats. Genom att gå in på eller använda någon del av webbplatsen godtar du att vara bunden av dessa användarvillkor. Om du inte godkänner alla regler och villkor i detta avtal får du inte gå in på webbplatsen eller använda några av tjänsterna. Om dessa användarvillkor är att betraktas som ett erbjudande är ditt godtagande uttryckligen begränsat till dessa användarvillkor.

Om några nya funktioner eller verktyg läggs till i de befintliga tjänsterna ska dessa också omfattas av användarvillkoren. Du kan när som helst granska den senaste utgåvan av användarvillkoren på den här sidan. Vi förbehåller oss rätten att uppdatera, ändra eller ersätta valfria delar av dessa användarvillkor genom att publicera uppdateringar och/eller ändringar på vår webbplats. Det är ditt eget ansvar att kontrollera denna sida med jämna mellanrum efter ändringar. Din fortsatta användning av eller åtkomst till webbplatsen efter publicering av ändringar innebär att du godtar dessa ändringar.

Vår butik finns på Shopify Inc. De förser oss med e-handelsplattformen online, som gör att vi kan sälja våra produkter och tjänster till dig.

AVSNITT 1 – VILLKOR FÖR WEBBSHOP
Genom att godta dessa användarvillkor intygar du att du har minst myndig ålder där du bor, eller att du i myndig ålder gett oss samtycke till att låta någon av dina minderåriga anhöriga använda denna webbplats.
Du får inte använda våra produkter i något olagligt eller obehörigt syfte och när du använder tjänsten får du inte heller bryta mot några lagar i din jurisdiktion (inklusive, men inte begränsat till, upphovsrättslagar).
Du får inte överföra några maskar eller virus, eller någon kod av destruktiv karaktär.
Brott mot, eller överträdelser av, villkoren kommer resultera i en omedelbar uppsägning av dina tjänster.

AVSNITT 2 – ALLMÄNNA VILLKOR
Vi förbehåller oss rätten att när som helst vägra erbjuda tjänsten till vem som helst, av vilken anledning som helst.
Du förstår att ditt innehåll (förutom kreditkortsinformation) kan överföras okrypterat och involvera (a) överföringar över olika nätverk och (b) ändringar för att anpassas till tekniska krav vid anslutning till nätverk eller enheter. Kreditkortsinformation är alltid krypterad vid överföring över nätverk.
Du samtycker till att inte reproducera, duplicera, kopiera, sälja, återförsälja eller utnyttja någon del av tjänsten, användningen av tjänsterna eller åtkomst till tjänsten utan uttryckligt skriftligt tillstånd från Shopify.
Rubrikerna i detta avtal är endast för din bekvämlighet och kommer inte begränsa eller på annat sätt påverka dessa villkor.

AVSNITT 3 – INFORMATIONENS EXAKTHET, FULLSTÄNDIGHET OCH AKTUALITET
Vi kan inte hållas ansvariga för om den tillgängliga informationen på denna webbplats inte är exakt, fullständig eller aktuell. Materialet på denna webbplats tillhandahålls endast som allmän information och bör inte ses eller användas som tillförlitlig ensam grund till beslutsfattande utan att först konsultera primära, mer exakta, mer fullständiga eller mer aktuella informationskällor. All tillit till materialet på denna webbplats sker på egen risk.
Denna webbplats kan innehålla viss historisk information. Historisk information är inte nödvändigtvis aktuell och tillhandahålls endast som referens. Vi förbehåller oss rätten att ändra innehållet på denna webbplats när som helst, men vi har ingen skyldighet att uppdatera någon information på vår webbplats. Du samtycker till att det är ditt ansvar att övervaka ändringar på vår webbplats.

AVSNITT 4 – ÄNDRINGAR AV TJÄNSTEN OCH PRISERNA
Priser för våra produkter kan ändras utan föregående meddelande.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra eller avbryta tjänsten (eller någon del eller innehåll däri) när som helst, utan förvarning.
Vi kan inte hållas ansvariga gentemot dig eller någon tredje part för justering, prisändring, uppsägning eller upphörande av tjänsten.

AVSNITT 5 – PRODUKTER ELLER TJÄNSTER (i tillämpliga fall)
Vissa produkter eller tjänster kan finnas tillgängliga exklusivt online via webbplatsen. Dessa produkter eller tjänster kan ha begränsade kvantiteter och kan endast returneras eller bytas enligt vår återbetalningspolicy.
Vi har ansträngt oss för att återge färger och bilder på våra produkter som visas i butiken så exakt som möjligt. Vi kan inte garantera att din datorskärms visning av någon färg kommer vara exakt.
Vi förbehåller oss rätten, men har ingen skyldighet, att begränsa försäljningen av våra produkter eller tjänster till någon person, geografisk region eller jurisdiktion. Vi kan utöva denna rätt från fall till fall. Vi förbehåller oss rätten att begränsa mängden av alla produkter eller tjänster vi erbjuder. Alla beskrivningar av produkter eller produktpriser kan ändras när som helst, utan förvarning, efter eget gottfinnande. Vi förbehåller oss rätten att när som helst upphöra med produkter. Alla erbjudanden av någon produkt eller tjänst som görs på denna webbplats ogiltigförklaras där de är förbjudna.
Vi garanterar inte att kvaliteten på produkter, tjänster, information eller annat material som du köpt eller erhållit kommer uppfylla dina förväntningar, eller att eventuella fel i tjänsten kommer rättas till.

AVSNITT 6 – EXAKTHET I FAKTURERINGS- OCH KONTOINFORMATION
Vi förbehåller oss rätten att neka alla ordrar du gör hos oss. Vi kan begränsa eller annullera köpta kvantiteter per person, per hushåll eller per order efter eget gottfinnande. Dessa begränsningar kan inkludera ordrar som görs av eller under samma kundkonto, med samma kreditkort och/eller ordrar som har samma fakturerings- och/eller leveransadress. I händelse av att vi ändrar eller annullerar en order kan vi försöka meddela dig genom kontakt med e-post och/eller faktureringsadress/telefonnummer som angetts när ordern beställdes. Vi förbehåller oss rätten att begränsa eller förbjuda ordrar som, enligt vår bedömning, tycks läggas av agenter, återförsäljare eller distributörer.

Du samtycker till att tillhandahålla aktuell, fullständig och exakt köp- och kontoinformation för alla köp som görs i vår butik. Du samtycker till att omedelbart uppdatera ditt konto och annan information, inklusive e-postadress och kreditkortsnummer samt utgångsdatum, så att vi kan slutföra dina transaktioner och kontakta dig vid behov.

AVSNITT 7 – TILLVALSVERKTYG
Vi kan ge dig åtkomst till tredjepartsverktyg som vi varken övervakar eller har någon kontroll eller effekt över.
Du bekräftar och samtycker till att vi tillhandahåller åtkomst till sådana verktyg ”i befintligt skick” och ”efter tillgänglighet” utan några som helst garantier, representationer eller villkor av något slag och utan någon typ av godkännande. Vi åtar oss inte något som helst ansvar som uppstår från eller relaterat till din användning av valfria verktyg från tredje part.
All din användning av de valfria verktygen som erbjuds via webbplatsen sker helt på din egen risk och efter ditt eget gottfinnande, och du bör se till att du är bekant med och godkänner villkoren för de verktyg som tillhandahålls av de relevanta tredjepartsleverantörerna.
I framtiden kan vi också erbjuda nya tjänster och/eller funktioner via webbplatsen (inklusive lansering av nya verktyg och resurser). Sådana nya funktioner och/eller tjänster ska också omfattas av dessa användarvillkor.

AVSNITT 8 – TREDJEPARTSLÄNKAR
En del innehåll, produkter och tjänster som finns tillgängliga via vår tjänst kan innehålla material från tredje part.
Tredjepartslänkar på denna webbplats kan leda dig till webbplatser från tredje parter, som inte är anslutna till oss. Vi åtar oss inte ansvar för att undersöka eller utvärdera innehållet eller exaktheten, och vi garanterar inte och kommer inte åta oss något ansvar för material eller webbplatser hos tredje parter, eller för annat material, produkter eller tjänster från tredje part.
Vi kan inte hållas ansvariga för någon skada relaterad till köp eller användning av varor, tjänster, resurser, innehåll eller andra transaktioner som görs i samband med webbplatser hos tredje parter. Läs noggrant igenom tredje parts policyer och praxis och se till att du förstår dem innan du ingår någon transaktion. Klagomål, skadeståndsanspråk, problem eller frågor angående tredje parts produkter ska riktas till tredje part.

AVSNITT 9 – ANVÄNDARKOMMENTARER, FEEDBACK OCH ANNAT SOM LÄMNAS IN
Om du skickar vissa specifika bidrag (till exempel tävlingsbidrag) på vår begäran, eller utan begäran från oss, skickar du kreativa idéer, förslag, tankar, planer eller annat material, antingen online, via e-post, med post eller i övrigt (kollektivt benämnda ”kommentarer”) samtycker du till att vi när som helst, utan begränsningar, kan redigera, kopiera, publicera, distribuera, översätta och på annat sätt använda dessa kommentarer som du vidarebefordrar till oss i vilket medium som helst. Vi är inte, och kan inte hållas, ansvariga för att (1) ha sekretess kring några kommentarer; (2) betala ersättning för eventuella kommentarer; eller (3) svara på några kommentarer.
Vi kan, men har ingen skyldighet att, övervaka, redigera eller ta bort innehåll som vi efter eget gottfinnande bedömer är olagligt, stötande, hotande, förtalande, ärekränkande, pornografiskt, obscent eller på annat sätt anstötligt eller bryter mot någon parts immateriella rättigheter eller dessa användarvillkor.
Du samtycker till att dina kommentarer inte kommer kränka någon tredje parts rättigheter, inklusive upphovsrätt, varumärke, integritet, personlighet eller annan personlig eller immaterialrättslig äganderätt. Du samtycker vidare till att dina kommentarer inte kommer innehålla ärekränkande eller på annat sätt olagligt, kränkande eller obscent material, eller innehålla något datavirus eller annan skadlig kod som på något sätt kan påverka driften av tjänsten eller någon relaterad webbplats. Du får inte använda någon falsk e-postadress, utge dig för att vara någon annan än dig själv eller på annat sätt vilseleda oss eller tredje part om ursprunget till några kommentarer. Du är ensamt ansvarig för alla kommentarer du gör och deras riktighet. Vi kan inte hållas ansvariga och åtar oss inga skyldigheter för eventuella kommentarer som lämnats av dig eller någon tredje part.

AVSNITT 10 – PERSONUPPGIFTER
Inlämning av personuppgifter via butiken styrs av vår integritetspolicy.

AVSNITT 11 – FEL, INEXAKTHETER OCH UTELÄMNANDEN
Ibland kan det finnas information på vår webbplats eller i tjänsten som innehåller typografiska fel, felaktigheter eller utelämnanden som kan relatera till produktbeskrivningar, priser, kampanjer, erbjudanden, fraktkostnader, transittider och tillgänglighet. Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella fel, inexaktheter eller utelämnanden, och ändra eller uppdatera information eller annullera ordrar om någon information i tjänsten eller på någon relaterad webbplats är felaktig, när som helst utan föregående meddelande (även efter att du skickat in din order).
Vi åtar oss ingen skyldighet att uppdatera, ändra eller förtydliga information i tjänsten eller på någon relaterad webbplats, inklusive men inte begränsat till prisinformation, förutom vad som krävs enligt lag. Inget specificerat uppdaterings- eller ändringsdatum som tillämpas i tjänsten eller på någon relaterad webbplats ska antas indikera att all information i tjänsten eller på någon relaterad webbplats har ändrats eller uppdaterats.

AVSNITT 12 – FÖRBJUDNA ANVÄNDNINGSOMRÅDEN
Utöver andra förbud som anges i användarvillkoren är det förbjudet att använda webbplatsen eller dess innehåll: (a) i något olagligt syfte; (b) för att uppmana andra att utföra eller delta i olagliga handlingar; (c) för att bryta mot internationella, lokala eller statliga bestämmelser, regler, lagar eller lokala förordningar; (d) för att göra intrång i eller kränka våra immateriella rättigheter eller andras immateriella rättigheter; (e) för att trakassera, missbruka, förolämpa, skada, förtala, smutskasta, nedvärdera, skrämma eller diskriminera baserat på kön, sexuell läggning, religion, etnicitet, ras, ålder, nationellt ursprung eller funktionshinder; (f) för att lämna in falsk eller vilseledande information; (g) för att ladda upp eller överföra virus, eller någon annan typ av skadlig kod, som kommer eller kan användas på något sätt som påverkar funktionaliteten eller driften av tjänsten eller någon relaterad webbplats, andra webbplatser eller internet; (h) för att samla in eller spåra andras personliga information; (i) för att spamma, nätfiska, skörda, fabricera, spindla, crawla eller skrapa; (j) i något obscent eller omoraliskt syfte; eller (k) för att störa eller kringgå säkerhetsfunktionerna i tjänsten eller på någon relaterad webbplats, andra webbplatser eller internet. Vi förbehåller oss rätten att avsluta din användning av tjänsten eller någon relaterad webbplats om du bryter mot villkoren för användningsområden.

AVSNITT 13 – FRISKRIVNING FRÅN GARANTIER; ANSVARSBEGRÄNSNING
Vi garanterar, representerar eller berättigar dig inte till att din användning av vår tjänst kommer vara oavbruten, snabb, säker eller felfri.
Vi garanterar inte att resultat från användningen av Shopifys konsumenttjänster alltid blir korrekt eller tillförlitligt.
Du samtycker till att vi från tid till annan kan ta bort tjänsten på obestämd tid eller avbryta tjänsten när som helst, utan att meddela dig.
Du samtycker uttryckligen till att din användning av, eller oförmåga att använda, tjänsten sker på egen risk. Tjänsten, och alla produkter och tjänster som levereras till dig genom tjänsten, tillhandahålls ”i befintligt skick” och ”efter tillgänglighet” (förutom vad som uttryckligen angetts av oss), utan några som helst representationer, garantier eller villkor av något slag, vare sig uttryckliga eller underförstådda, inklusive alla underförstådda garantier eller villkor för säljbarhet, säljbar kvalitet, lämplighet för ett visst ändamål, hållbarhet, äganderätt och frihet från intrång.
Gipfelfreund Sweden, våra direktörer, tjänstemän, anställda, affiliates, agenter, entreprenörer, praktikanter, varuleverantörer, tjänsteleverantörer eller licensgivare kan inte i något fall hållas ansvariga för eventuella personskador, förluster, anspråk eller direkta, indirekta, tillfälliga, straffrättsliga, särskilda eller följaktliga skador av något slag, inklusive, men inte begränsat till, utebliven vinst, förlorad inkomst, förlorade besparingar, förlust av data, byteskostnader eller liknande skador, oavsett om de är baserade på kontrakt, skadestånd (inklusive vårdslöshet), strikt ansvar eller på annat sätt, som härrör från din användning av tjänsten eller produkter som anskaffats med hjälp av tjänsten, eller för andra anspråk relaterade till din användning av tjänsten eller någon produkt, inklusive men inte begränsat till, eventuella fel eller utelämnanden i något innehåll, eller någon förlust eller skada av något slag som uppstår till följd av användningen av tjänsten eller något innehåll (eller någon produkt) som publicerats, överförts eller på annat sätt gjorts tillgängligt via tjänsten, även om vi informerats om möjligheten. Då vissa jurisdiktioner inte tillåter uteslutning eller begränsning av ansvar för följdskador eller oförutsedda skador ska vårt ansvar begränsas till den maximala utsträckning som lagen tillåter i sådana jurisdiktioner.

AVSNITT 14 – GOTTGÖRELSE
Du samtycker till att gottgöra, försvara och hålla oss skadeslösa, dvs. Gipfelfreund Sweden och våra moderbolag, dotterbolag, affiliates, partner, tjänstemän, direktörer, agenter, entreprenörer, licensgivare, tjänsteleverantörer, underleverantörer, varuleverantörer, praktikanter och anställda, mot alla anspråk eller krav, inklusive rimliga advokatarvoden, från tredje part på grund av eller till följd av ditt brott mot dessa användarvillkor eller de dokument som de innehåller genom referens, eller ditt brott mot någon lag eller rättigheter hos en tredje part.

AVSNITT 15 – AVSKILBARHET
I händelse av att någon bestämmelse i dessa användarvillkor fastställs vara olaglig, ogiltig eller omöjlig att verkställa, ska sådan bestämmelse ändå vara verkställbar i den utsträckning som tillåts enligt tillämplig lag, och den icke verkställbara delen ska anses vara avskild från dessa användarvillkor och ett sådant beslut ska inte påverka giltigheten eller verkställbarheten i några andra återstående bestämmelser.

AVSNITT 16 – UPPSÄGNING
Parternas skyldigheter och skulder som ådragits före uppsägningsdatumet ska fortsätta gälla efter uppsägningen av detta avtal för alla ändamål.
Dessa användarvillkor gäller, såvida inte och tills de sägs upp av antingen dig eller oss. Du kan säga upp dessa användarvillkor när som helst genom att meddela oss att du inte längre vill använda våra tjänster, eller när du slutar använda vår webbplats.
Om vi bedömer att du misslyckas, eller vi misstänker att du misslyckats, att följa något av villkoren eller någon av bestämmelserna i dessa användarvillkor, kan vi också säga upp detta avtal när som helst utan föregående meddelande och du kommer fortsatt hållas ansvarig för alla belopp som förfaller till och med datumet för uppsägning, och/eller vi kan därför neka dig åtkomst till våra tjänster (eller någon del därav).

AVSNITT 17 – HELA AVTALET
Vår underlåtenhet att utöva eller genomdriva någon rättighet eller bestämmelse i dessa villkor ska inte utgöra något avstående från sådan rättighet eller bestämmelse.
Dessa användarvillkor och eventuella policyer eller regler som publicerats av oss på denna webbplats, eller med avseende på tjänsten, utgör hela avtalet och överenskommelsen mellan dig och oss och styr din användning av tjänsten. De ersätter alla tidigare eller samtidiga avtal, kommunikationer och förslag, vare sig muntliga eller skriftliga, mellan dig och oss (inklusive, men inte begränsat till, tidigare versioner av användarvillkoren).
Eventuella oklarheter i tolkningen av dessa användarvillkor ska inte tolkas negativt mot våra villkor.

AVSNITT 18 – ÄNDRINGAR AV ANVÄNDARVILLKOR
Du kan när som helst granska den senaste utgåvan av användarvillkoren på den här sidan.
Vi förbehåller oss rätten att uppdatera, ändra eller ersätta valfria delar av dessa användarvillkor, efter eget gottfinnande, genom att publicera uppdateringar och/eller ändringar på vår webbplats. Det är ditt eget ansvar att kontrollera efter ändringar med jämna mellanrum på vår webbplats. Din fortsatta användning av eller åtkomst till webbplatsen eller tjänsten efter publicering av ändringar av dessa användarvillkor innebär att du godtar dessa ändringar.

Général

Mes données clients sont-elles sécurisées ?

Toutes les données sur notre site web sont absolument sécurisées grâce au cryptage SSL. Nous traitons toutes les données avec le plus grand soin et les transmettons en conformité avec les réglementations sur la protection des données à nos prestataires de services de paiement.

Ma commande ne passe pas. Quel pourrait être le problème et que puis-je faire ?

Si vous n'êtes pas en mesure de finaliser votre commande, cela peut être dû à l'une des raisons suivantes:

  • Essayez d'ouvrir un autre navigateur web (Safari, Chrome, etc.) et tentez à nouveau le processus. Nous vous recommandons également de vider vos cookies et votre cache.
  • Assurez-vous que tous les champs de contact dans le processus de commande sont complètement remplis.
  • Si votre paiement est toujours refusé, vous pouvez choisir un autre mode de paiement.
  • Vous pouvez également nous contacter par e-mail. Notre équipe de support client se fera un plaisir de vous aider.

Puis-je également faire des achats dans des magasins physiques avec vous ?

Pour offrir nos produits à tout le monde à des prix relativement abordables, nous ne pouvons actuellement les vendre que via notre boutique en ligne officielle.

Nous serions ravis de vous tenir informé des dernières nouvelles via notre newsletter.

Pour le moment, nous nous abstenons d'options de shopping local, car l'utilisation de magasins locaux peut s'avérer coûteuse.

J'ai reçu un article incorrect ou défectueux. Que dois-je faire maintenant ?

Si vous avez reçu un article incorrect, nous nous excusons pour ce désagrément.

Veuillez nous envoyer une photo (par exemple, une étiquette de taille) qui montre clairement que le produit est incorrect.

Dès que nous recevrons la photo, notre équipe de service client vous enverra le bon article ou un remplacement dans les plus brefs délais.

Service Client

Comment puis-je vous contacter de la manière la plus rapide et efficace ?

La meilleure façon de contacter notre service client est par e-mail.

J'ai déjà envoyé un e-mail—quand puis-je m'attendre à une réponse ?

Notre service client répond généralement dans un délai de 24 heures.

Si vous attendez une réponse depuis plus de 24 heures, nous vous prions de ne pas nous écrire à nouveau.

L'envoi de plusieurs e-mails fera remonter votre demande à la fin de la file d'attente à chaque fois, ce qui prolongera considérablement le délai de réponse.

Notre équipe de service client travaille toujours dur et répondra dès que possible. Merci de votre compréhension !

Est-ce que je recevrai une réponse plus rapide si j'envoie plusieurs e-mails ?

Veuillez ne pas envoyer plusieurs e-mails. Cela fera remonter votre e-mail à la fin de la file d'attente, ce qui prolongera considérablement votre délai d'attente.

Notre équipe de service client travaille dur et vous répondra dès que possible.

Je ne vois pas de réponse dans ma boîte de réception—que dois-je faire maintenant ?

Si vous n'avez pas reçu de réponse dans les quelques jours, veuillez suivre ces étapes:

  • Vérifiez votre dossier de spam. Dans certains cas, les e-mails peuvent se retrouver dans votre dossier de spam.
  • Si vous n'avez toujours pas reçu de réponse dans votre dossier de spam, veuillez faire preuve d'un peu plus de patience.
  • Ne pas envoyer plusieurs e-mails, car cela déplacera votre demande à la fin de la file d'attente et prolongera votre délai de réponse.

Comment puis-je m'abonner à votre newsletter ? Quels avantages en tirerai-je ?

Vous pouvez facilement vous abonner à notre newsletter en entrant votre adresse e-mail.

Quels sont les avantages ?

Vous recevrez toutes les offres exclusives, promotions et actualités directement par e-mail, vous serez donc le premier au courant. Nous vous tiendrons également informé des aventures de notre équipe Montlibre.

Il y aura forcément quelque chose d'excitant ! Rassurez-vous, nous n'envoyons pas de spam.

Livraison et expédition

Vais-je recevoir une confirmation pour ma commande ?

Bien sûr ! Après avoir complété votre commande, vous recevrez un e-mail avec la confirmation de votre commande.

Si vous ne le voyez pas dans votre boîte de réception, veuillez vérifier votre dossier de spam.

Il se peut que vous n'ayez pas reçu la confirmation de commande parce que vous avez accidentellement saisi une adresse e-mail incorrecte lors du processus de commande.

Dans ce cas, veuillez contacter notre service client par e-mail. Nous mettrons à jour votre adresse e-mail et enverrons un autre e-mail de confirmation à la bonne adresse.

Je n'ai pas reçu d'e-mail de confirmation de commande/de confirmation d'expédition-que dois-je faire maintenant ?

Si vous n'avez pas reçu de confirmation de commande et/ou de confirmation d'expédition de notre part, il est probable que vous nous ayez fourni une adresse e-mail incorrecte lors du processus de commande. Nous envoyons toujours des mises à jour concernant votre commande à l'adresse e-mail que vous avez fournie. Dans ce cas, nous vous prions de bien vouloir contacter notre service client par e-mail. Nous serons ravis de mettre à jour votre adresse e-mail et de renvoyer votre confirmation de commande et/ou d'expédition à la bonne adresse e-mail.

J'ai saisi la mauvaise adresse ou des informations clients incorrectes lors de la passation de ma commande-cela peut-il être corrigé par la suite ?

Veuillez nous contacter immédiatement par e-mail (service@montlibre.fr) et fournissez-nous la bonne adresse de livraison ou les informations clients correctes. Les informations clients, telles que l'adresse e-mail ou le numéro de téléphone, peuvent être modifiées à tout moment.

Merci de nous informer de tout changement dès que possible. Avoir la bonne adresse de livraison est crucial pour garantir une livraison rapide par nos partenaires d'expédition. Par conséquent, il est extrêmement important que nous recevions votre adresse de livraison exacte et complète afin de pouvoir la transmettre rapidement à nos partenaires d'expédition.

Cependant, les modifications ne peuvent pas être effectuées après l'envoi de la commande, car les informations d'expédition sont transmises au partenaire d'expédition et ne peuvent plus être modifiées par la suite.

Nous vous recommandons fortement de vérifier toutes les informations et les détails d'adresse avant de finaliser votre commande pour éviter des retards ou des problèmes de livraison.

Je ne serai pas chez moi le jour de la livraison prévue. Est-ce un problème ?

Non, cela ne pose absolument aucun problème. Selon le service de livraison, vous pouvez indiquer via l'e-mail de notification de livraison que vous souhaitez recevoir la livraison un autre jour ou donner une autorisation de livraison (si aucune n'est déjà en place).

Alternativement, vous pouvez également récupérer l'article à un lieu de livraison désigné par le service de livraison (si vous n'êtes pas chez vous au moment de la livraison). Le livreur vous informera par un avis dans votre boîte aux lettres ou par e-mail que l'article a été laissé au lieu de livraison. Veuillez vous assurer de le récupérer dans le délai imparti.

Vais-je recevoir des e-mails de Laposte avec des informations de livraison ?

Bien sûr, vous recevrez des mises à jour de livraison de chaque service de livraison, à condition que vous nous ayez fourni les bonnes informations de contact. Nous vous recommandons fortement de répondre à tous les e-mails concernant la livraison, les notifications de livraison ou les retraits de colis à la boutique du livreur (surtout si vous n'êtes pas chez vous au moment de la livraison).

Nous ne sommes pas responsables des commandes perdues ou non récupérées (ou récupérées trop tard) dans les boutiques de colis pour les clients ayant fourni des informations d'adresse incorrectes, qui n'étaient pas présents au moment de la livraison, ou qui n'ont pas répondu aux e-mails concernant le retrait à temps par le service de livraison.

Quels sont les frais de livraison ?

Nous offrons à tous nos clients en Allemagne la livraison gratuite sans valeur de commande minimale.

D'où mon colis sera-t-il expédié ?

L'origine de votre colis dépend de la disponibilité locale actuelle des articles que vous avez commandés. Une fois votre commande terminée, elle est automatiquement transférée à notre entrepôt.

Votre commande sera principalement expédiée depuis notre entrepôt principal en Suisse. Si la demande est élevée et que le produit que vous souhaitez n'est pas disponible dans notre entrepôt principal au moment de votre commande, votre produit sera expédié directement depuis notre entrepôt central pour éviter les retards et garantir que votre colis soit livré le plus rapidement possible.

Puis-je suivre ma commande pendant son acheminement ?

Bien sûr ! Le numéro de suivi attribué à votre commande sera fourni dans votre e-mail de confirmation d'expédition. Avec ce numéro de suivi, vous pouvez facilement suivre votre colis à tout moment.

Important : Après l'expédition, il faut généralement 1 à 2 jours ouvrables pour que les informations de suivi deviennent disponibles. Si votre numéro de suivi ne fonctionne pas immédiatement, veuillez vérifier à nouveau dans quelques jours.

Combien de temps prend la livraison chez moi ?

Les délais de livraison varient en fonction de la destination de livraison et du lieu d'expédition. Une fois votre commande terminée, les marchandises sont remises directement à notre équipe logistique.

En fonction de la taille et du type d'articles que vous avez commandés, la préparation et le traitement de votre commande prennent 1 à 2 jours ouvrables. Nous vérifions soigneusement la qualité de votre commande, apportons les ajustements nécessaires, emballons le produit et le remettons à nos partenaires de livraison.

Délais d'expédition depuis notre centre de distribution international jusqu'à la destination de livraison :

- France : 5 à 10 jours ouvrables
- Belgique : 5 à 10 jours ouvrables

Veuillez noter que tous les délais d'expédition n'incluent pas les droits de douane ou les retards. Les délais de livraison peuvent être plus courts ou légèrement plus longs en fonction du volume des commandes et des promotions saisonnières telles que la Black Week, le Black Friday et Noël. Merci de votre patience pendant les périodes de forte demande.

Vers quels pays expédiez-vous vos marchandises ?

Nous expédions nos produits dans le monde entier et offrons la livraison gratuite sans valeur de commande minimale pour la France.

Échanges et Retours

Comment puis-je retourner ma commande ?

Si vous n'êtes pas satisfait, vous pouvez retourner votre commande ou une partie de celle-ci. Veuillez noter que nous ne pouvons accepter et rembourser que les articles qui sont inutilisés, propres, sans odeur et dans leur état d'origine. Les articles sales ou usés ne sont pas aptes à la revente et ne seront pas remboursés. Merci pour votre compréhension.

Si vous souhaitez retourner un article, veuillez nous contacter par e-mail. Des informations supplémentaires vous seront envoyées dès que possible par e-mail.

Lors du retour d'un article, veuillez vous assurer d'inclure le bon de retour qui vous sera envoyé par e-mail. Cela aide à accélérer le processus de retour et garantit que les retours peuvent être associés aux commandes dans notre système.

Quels sont les frais associés à un retour ?

Malheureusement, en tant que startup, nous ne sommes actuellement pas en mesure de couvrir l'intégralité des frais de retour. De plus, pour des raisons environnementales, nous souhaitons réduire le nombre de trajets de livraison et minimiser les retours. Merci de votre coopération.

Avez-vous un entrepôt de retours régional ?

Notre entrepôt central est situé en Chine. La plupart de nos commandes sont expédiées depuis là-bas. Les retours y sont également réceptionnés et traités.

Combien de temps puis-je utiliser mon crédit reçu ?

Les crédits n'expirent pas et peuvent être échangés à tout moment.

Combien de temps ai-je pour retourner ma commande ?

Vous devez retourner vos marchandises au plus tard 30 jours après les avoir reçues. Veuillez toujours utiliser l'adresse de retour que nous fournissons ! Si le retour est envoyé à une adresse d'entrepôt incorrecte, nous ne pourrons pas le traiter et aucun remboursement ne pourra être émis.

Paiement

Quels moyens de paiement proposez-vous ?

Nous proposons les moyens de paiement suivants :

- PayPal
- Facture Klarna
- Virement instantané via Klarna
- Carte de crédit
- Achat en plusieurs fois via Klarna

Proposez-vous un paiement par facture ? Est-il possible de payer uniquement après avoir reçu ma commande ?

Vous pouvez facilement régler votre facture après avoir reçu vos marchandises en sélectionnant « Facture Klarna » comme méthode de paiement lors du passage à la caisse. Bien sûr, il n'y a aucun coût supplémentaire. Il est important pour nous que nos clients soient satisfaits de nos produits après les avoir reçus.

J'ai oublié d'entrer mon code de réduction lors du processus de commande. Peut-il encore être utilisé après avoir complété la commande ?

Une fois votre commande complétée, nous ne pouvons malheureusement plus apporter de modifications ni appliquer de réductions pour des raisons comptables. Par la suite, seule l'adresse de livraison peut être modifiée avant la livraison. Si un code de réduction est valide pendant une période prolongée, vous pouvez l'utiliser lors de votre prochaine commande et l'entrer lors du passage à la caisse.

J'ai reçu ma facture Klarna, mais ma commande n'est pas encore arrivée. Que puis-je faire ?

Si votre facture Klarna est échue et que vous n'avez pas encore reçu vos marchandises, vous pouvez vérifier le statut de votre commande dans vos informations de suivi. Si la commande est déjà en route vers vous, nous vous recommandons de payer la facture. Ainsi, vous n'encourrez aucun coût supplémentaire de la part de Klarna. Alternativement, vous pouvez reporter la date de la facture directement dans votre application Klarna.